4. Hibakezelés és teljesítmény

témakör: SaaS és Intranet

Hibakezelés

A hibák kezelésére elsődlegesen felhasználhatjuk a HTTP protokoll saját hibakezelő rendszerét, amely 200-as eredményt ad vissza, amikor minden rendben van és 3xx, 4xx, 5xx hibákkal jelzi, ha hiba keletkezett.

A SyX SaaS szolgáltatások az alábbi hibajelzési módot támogatják:

  • 200: megfelelő működés
  • 404: nem található a meghívott WebMethod (kis/nagybetű számít)
  • 403: a ModuleDepends attribútum jelenléte miatt a WebMethod nem hívható meg
  • 400: a WebMethod meghívásához szükséges egy paraméter, amit a kiszolgáló nem kapott meg (hibás paraméterezés vagy a paraméter nem konvertálható megfelelő típusra)
  • 500: a WebMethod végrehajtása közben hiba történt

A fent nevezett hibakódokat a rendszer a böngészők és más kliensek irányába továbbítják. A SyX beépülő gazdája a Log műveletek segítségével naplózhatja a hibás működést. Emellett, amennyiben erre szükség van a HTTP hibakódok mellett például bool visszatérési értékkel a hívó félnek jelezheti egy metódus a művelet sikeres végrehajtását.

 

Teljesítmény

A teljesítmény elsődleges szempont az SaaS szolgáltatások tervezésekor. A beérkező kérések azonnal párhuzamos működésre váltanak, a kérések előfeldolgozása, paraméterek ellenőrzése már párhuzamosan kerül végrehajtásra. Ezáltal a folyamatban lévő, beérkező kérések sem lassítják vagy állítják meg a rendszert. A kérések valós kiszolgálása (WebMethod hívása) szükég esetén a főablak szálon kerül végrehajtásra. Ennek bizonyos teljesítménybeli hátrányai lehetnek a lassú WebMethod műveletek esetén.

Performancia szempontból a SaaS SyX beépülők kiváló teljesítmény mutatókkal jellemezhetőek:

localhost-on mérve, apache ab.exe alkalmazással, 1000 kérés, folyamatosan

  • Üres metódus meghívása: 260 művelet/mp
  • Konstans string metódus hívása: 246 művelet/mp
  • Képgenerálás: 137 művelet/mp
  • 404-es hibával visszatérő kérések: 270 művelet/mp
  • Vevő keresése ID-ja alapján: 40 művelet/mp

Hozzászólok